قرنطینه شدن باعث افزایش افسردگی در کودکان می‌شود

قرنطینه شدن باعث افزایش افسردگی در کودکان می‌شود

براساس مطالعات جدیدی که توسط دانشگاه کمبریج انجام شد، قرنطینه شدن باعث افزایش پیامدهای ناخواسته وعلائم افسردگی در کودکان می‌شود.

با توجه به بیماری همه‌گیر کوید 19، دولت انگلستان یک برنامه همگانی که شامل تعطیلی مدارس و فاصله‌گذاری اجتماعی (قرنطینه کردن) را پایه گذاری کرد، که این اقدامات تاثیر منفی بر روی سلامت کودکان و نوجوانان داشت. اما تا به امروز، شواهد کمی نسبت به این موضوع ارائه شده است.

مطالعات نشان دهنده این است، که علائم افسردگی در کودکان با گذشت زمان و در دوران قرنطینه افزایش یافته است(جاکامو بیگناردی).

بهترین روش برای بررسی میزان سلامت روانی کودکان در دوران قرنطینه، اندازه‌گیری میزان سلامتی آنها در مدت زمان طولانی است، که این موضوع نشان دهنده میزان تغییرات در سلامت روانی کودکان در این دوران خواهد بود.

برای ارزیابی اولیه فقدان عاطفی کودکان، میزان تغییراتی که در اضطراب و افسردگی آنها ایجاد شده را بررسی می‌کنیم. یک تیم در واحد مغز و اعصاب دانشگاه کمبریج (MRC)، به بررسی میزان سلامت روان بر روی 168 کودک (8 تا 12 سال) در زمان قبل و بعد از قرنطینه، در انگلستان پرداخته است. این ارزیابی‌ها برگرفته از گزارش‌هایی از میزان سلامتی کودک، خود کودک و معلم کودک است.

نتایج مطالعات امروز در مقالات کودکان آسیب دیده منتشر شده است.

با توجه به ارزیابی‌های انجام شده در دوران همه‌گیری، کودکان تمایل بیشتری نسبت به افسردگی در زمان قرنطینه دارند. حتی اگر این علائم در بین کودکان متغیر باشد، اما تاثیر دوران قرنطینه و اثرات مخرب آن قابل مشاهده است.

دکتر دانکن آستل از واحد مغز و اعصاب (MRC) و نویسنده ارشد در این مطالعه بیان کرده، که برای نشان دادن میزان شدت اثرات مخرب قرنطینه، کودکان را در 100 صدک درجه بندی کنید. کودکی که در صدک پنجاهم باشد، یعنی دقیقا در وسط نمودار توزیع قرار دارد. اما بعد از شیوع همه‌گیری کرونا، انتظار می‌رود که این کودک در صدک هفتاد وهفتم قرار گیرد.

به عبارت دیگر، اگر کودکی به طور تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شود، 70% احتمال دارد که علائم افسردگی وی در زمان همه‌گیری بیشتر شده باشد.

جاکامو بیگناردی، دانشجوی دکترای مغز و اعصاب گفت: با قرنطینه کردن و تعطیلی مدارس، هیچکس نمی‌تواند بگوید که میزان تاثیر مخرب آن بر روی کودکان، بعد از این دوران چه قدر خواهد بود.

بر اساس مطالعاتی که انجام شده، نشان دهنده این است که علائم افسردگی در کودکان با گذشت زمان و در طول دوران قرنطینه بیشتر شده است. سن، جنسیت و وضعیت اقتصادی تاثیر مستقیمی بر روی این موضوع داشته است.

طبق گفته‌ای دکتر آستل، دوران کودکی دوره‌ای است که با ایجاد تغییرات در سلامت روان کودک، باعث کاهش تعامل و افزایش تنهایی وی شده و این امر او را نسبت به همسالان خود آسیب پذیرتر می‌کند. اکنون که کودکان به مدرسه بازگشته‌اند، میزان رفاه و اجتماعی شدن آنها بسیار اهمیت دارد. همچنین معلمان نیاز بیشتری به منابع آموزشی برای حمایت از کودکان آسیب پذیر دارند.

وی افزود: با کم بودن میزان خدمات بهداشتی برای کودکان و نوجوانان، زمینه را برای وخیم شدن سلامت کودکان ایجاد می‌کند. یافته‌ها نشان می‌دهد، که اقدامات انجام شده در خصوص قرنطینه، احتمالا این مسئله را تشدید می‌کند، که بخش اصلی این مسئولیت را آموزش و پرورش متحمل خواهد شد.

محققان می‌گویند: میزان سلامت روانی کودکان در دوران قرنطینه به عوامل مختلفی بستگی دارد. بر اساس مطالعات اخیر، میزان تنهایی کودکان بر روی سلامتی آنها تاثیرگذار است. همچنین در دوران قرنطینه، کودکان فرصت کمتری برای انجام بازی و سایر فعالیت‌های سرگرم کننده دارند.

این تحقیق توسط بنیاد خیریه جهانی تمپلتون و شورای تحقیقات پزشکی حمایت می‌شود.

بیشتر بدانید:

قرنطینه باعث شده تا کودکان نحوه استفاده از قاشق و چنگال را فراموش کنند

Significant increase in depression seen among children during first lockdown

The first lockdown led to a significant increase in symptoms of depression among children, highlighting the unintended consequences of school closures, according to a new study from the University of Cambridge.

In response to the COVID-19 pandemic, the UK Government implemented a national ‘lockdown’ involving school closures and social distancing. There has been widespread concern that these measures would negatively impact child and adolescent mental health. To date, however, there is relatively little direct evidence of this.

Our study is one of the first to follow the same children over time during lockdown and suggests that symptoms of depression among children got much worse during this period
Giacomo Bignardi

The most direct way of measuring the association between the onset of lockdown and children’s mental health is to follow the same individuals over a length of time and look for changes – so-called ‘longitudinal’ changes.

To test whether changes in emotional wellbeing, anxiety and depression symptoms occurred during lockdown since their initial assessment, a team at the Medical Research Council (MRC) Cognition and Brain Sciences Unit, University of Cambridge, examined data from mental health assessments on 168 children (aged 8-12 years) before and during the UK lockdown. These assessments included self-reports, caregiver-reports, and teacher-reports.

The results of their study are published today in Archives of Disease in childhood.

Relative to their own pre-pandemic scores, children tended to show more symptoms of depression during lockdown. Even though these symptoms are variable across children, the impact of lockdown can still be seen because the effect size is large. The researchers used the variability in scores to estimate how big an increase this is.

“To give an indication of how large this effect is, imagine ranking the children into 100 ‘centiles’ depending on their scores,” explained Dr Duncan Astle from the MRC Cognition and Brain Sciences Unit and senior author of the study. “A child in the 50th centile would be exactly at the middle of the distribution. But a child at this position before the pandemic, could expect to be at the equivalent of the 77th centile during the lockdown.

“Put differently, if you randomly selected a child from the sample there is a 70% chance that their depression symptoms were worse during lockdown than before the pandemic.”

“National lockdowns with mass school closures are unprecedented, so going into this crisis, no one could say definitively what impact it would have on children,” said Giacomo Bignardi, a PhD student at the MRC Cognition and Brain Sciences Unit.

“Our study is one of the first to follow the same children over time during lockdown and suggests that symptoms of depression among children got much worse during this period. This effect was independent of children’s age, gender and family socio-economic status.”

Dr Astle added: “Childhood is a period where mental health may be particularly vulnerable to reduced peer interaction and loneliness. Now that children have returned to school, their wellbeing, socialisation and enjoyment are crucial. Teachers may need additional resources and training to help them support children with low mood.

“Even before lockdown resources for Child and Adolescent Mental Health Services were stretched thin – and that was against a backdrop of worsening mental health among children. Our findings suggest that lockdown measures will likely exacerbate this. The education sector will bear the initial brunt of this.”

The researchers say that how the lockdown measures impact children’s mental health may depend on a variety of factors. A recent study found that loneliness in children was associated with subsequent mental health problems, particularly depression. Also, during lockdown children had fewer opportunities to engage in play and other fun activities that help improve mood.

The research was supported by the Templeton World Charity Foundation and the Medical Research Council.

2 thoughts on “قرنطینه شدن باعث افزایش افسردگی در کودکان می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *